Manusia Dan Islam: 2012 Mitos Yahudi Atau ?

Jumaat, 27 November 2009

2012 Mitos Yahudi Atau ?



Assalamualaikum semua...

Dalam kesempatan ini saya ingin mengucapkan selamat Aidil Adha kepada semua. Syukur ke hadrat Ilahi kita bertemu lagi Aidil Adha pada tahun ini. Adakah segala ilmu dan nikmat kesihatan yang deberikan kita gunakan sebaiknya?

2012. Menjadi buah mulut dimana-mana. Malah menjadi satu anngka yang mula digeruni buat semua. Mengapa dan kenapa? Adakah kita telah mula merasakan dunia sudah mahu kiamat? Atau kita takut dengan malapetaka yang banyak berlaku sejak akhir-akhir ini. Saya ada menerima E-mail yang memperingatkan tentang 2012 dimana diceritakan tentang bencana yang akan datang menjengah pada 3 August 2012 atau jatuh pada hari Jumaat 15 Ramadan.

Sahabatku.
Dalam Islam tiada tekaan atau ramalan/menelek nasib. Kita sebaliknya sudah bersedia dengan segala dengan apa yang telah kita junjung [Al-Quran] dan hadis dari Penghulu kita. Kita dimomokkan dengan propaganda Yahudi tentang 2012 agar akidah kita menjadi goyang. Cara dalaman ini adalah senjata paling hebat para Zionis dan puaknya untuk menjadikan kita satu bangsa atau satu umat yang lemah dan banyak tertanya-tanya. Islam itu mengajar kita menjadi insan yang sempurna. Mengapa kita terus menjadi begini lagi seperti apa yang telah mereka ramalkankan tentang tahun 2000 atau Y2k dahulu. Berbalik kepada 2012, tajuk filem yang difundkan oleh Yahudi yang ceritanya jelas seperti kisah Nabi Nuh dimana dizaman tersebut bahtera dibina untuk menyelamatkan sebahagian umat yang beriman kepada Allah.

Dizaman moden ini dimana manusia semakin bijak dengan pelbagai ilmu masih buntu menyelesaikan masalah purba tentang binaan Piramid contohnya masih lagi mahu menipu dengan mitos yang datangnya entah dari mana. Bagi mereka yang menhasilkan cerita merasa bangga kerana karya mereka menjadi tajuk utama dan bualan hangat diserata dunia.

Berbalik kepada 2012. Memang benar jika ditonton filem tersebut kejadian bencana alam begitu akan berlaku juga suatu hari nanti. Tetapi yang menjadi persoalannya adakah kita yang bergelar umat Islam sudah bersedia menghadapinya? Bencana alam tetap akan berlaku, segalanya terjadi kerana perbuatan tangan kita sendiri. Dengan kesan rumah hijau yang menyebab berlakunya fenomena El Nino yang jelas telah memusnahkan ekosistem bumi ini. Air laut semakin mula naik dengan berlakunya pencairan Glasier di kutub utara dan selatan.

Kita yang sememangnya tahu tentang tanda-tanda awal kiamat seperti sudah lupa pula. Perkara yang telah kita pelajari dari ustad atau ustazah semasa dibangku sekolah. Kadang-kadang kita ini terlupa juga atau sengaja buat-buat lupa? Inilah dikatakan diantara sifat seorang manusia.

Oleh kerana saya ini hanya seorang yang biasa, maka rasanya tidak perlulah saya kupas kisah 2012 ini dalam-dalam. Malahan saya juga tidak mahu kaitkan ayat Al-Quran dan Hadis tentang bencana dalam kisah 2012 ini. Apa yang saya harapkan agar anda semua tidak menerima momokan Yahudi dan para pengikutnya.

Dengan harapan semoga kita sentiasa dilindungi Allah dan diberikan kesihatan yang baik supaya kita mudah mengamalkan fardu yang telah diwajibkan ke atas kita. Salam AidilAdha dari saya penulis blog Manusia dan Islam.

Jangan Lupa komen selepas membaca. Manusia dan islam sentiasa bersama anda.

Terima Kasih kerana bersama Manusia dan Islam.
Terdapat ralat dalam alat ini

Punca Carian

Sila Komen Dengan Berhemah

Related Posts with Thumbnails