Que Haidar dan Linda - Kami Tak Minum Arak!!!

Que Haidar dan Linda - Kami Tak Minum Arak!!!


“Kami tak minum arak itu!” tegas pelakon terkenal, Que Haidar, 32, mengulas penyebaran gambarnya bersama isteri, Linda Jasmine dan beberapa individu berseronok di samping ada gelas dan botol arak di atas meja.
Menurut Que atau nama sebenarnya Tengku Iskhan Shah Tengku Haidar, mereka hanya menghadiri majlis hari lahir seorang kawan Linda yang bukan beragama Islam.

Dangkalnya Akal dan fikiran manusia kini. Fitnah semakin menjadi-jadi. Tidak kiralah fitnah itu bagi pihak mana-mana. Islam amat memerangi fitnah. Malah dosa FITNAH ITU SAMA SEPERTI MEMBUNUH. Dimanakah sifat ISLAM dalam diri manusia atau pun sifat manusia yang sebenar. Adakah golongan mereka yang memfitnah ini layak digolongkan dalam kelompok "HAIWAN".

Seperti dalam Kes Que Haidar dan Linda - Kami Tak Minum Arak!!! sepatutnya kita membantu pihak mereka dan tidak menyebarkan atau mengeruhkan lagi keadaan. Banyak lagi pihak yang kini dimainkan dengan fitnah-fitnah yang amat menjelekkan baik mata dan cerita. Cukuplah...cukuplah. Baliklah kita kepada kehidupan yang sebenar. Manusia dan islam.

Kisah Que Haidar dan Linda - Kami Tak Minum Arak!!! anda boleh baca di Metro Ahad 24hb April 2011. Bingkisan pendek ini cuma protes tentang sikap manusia yang suka melemparkan cerita yang FITNAH semata-mata.

Moga Allah menunjukkan kita jalan yang lurus.

Postingan terkait: