Watch Food, Inc. (2009) - Dokumentari Tentang Pemakanan wajib tonton

Watch Food, Inc. (2009)


The current method of raw food production is largely a response to the growth of the fast food industry since the 1950s. The production of food overall has more drastically changed since that time than the several thousand years prior. Controlled primarily by a handful of multinational corporations, the global food production business - with an emphasis on the business - has as its unwritten goals production of large quantities of food at low direct inputs (most often subsidized) resulting in enormous profits, which in turn results in greater control of the global supply of food sources within these few companies. Health and safety (of the food itself, of the animals produced themselves, of the workers on the assembly lines, and of the consumers actually eating the food) are often overlooked by the companies, and are often overlooked by government in an effort to provide cheap food regardless of these negative consequences...

Telah lama mencari Food, Inc. (2009) Baru sekarang dapat saya kongsikan bersama-sama dengan anda. Moga selepas anda menonton anda semua tahu teknologi tentang makanan dan apa yang di selindung di sebaliknya.



Disebalik Food, Inc. (2009)

Mesej daripada 'Food, Inc' adalah bahawa sebahagian besar daripada apa Amerika sekarang makan dihasilkan oleh segelintir syarikat mega-sangat sentralistik, dan bahawa situasi ini merugikan kesihatan, persekitaran, bahkan kemanusiaan kita. Fakta-fakta jelek penganiayaan haiwan, pencemaran makanan, dan kolusi kerajaan ditutupi oleh industri rahsia yang tidak akan berbicara dengan para pembuat filem atau membiarkan interior ladang ayam mereka, penternakan lembu, pemotongan haiwan, dan tanaman pembungkus daging akan difilemkan.

Diberitahu oleh suara-suara dan pandangan para penulis buku bestseller Eric Schlosser ('Fast Food Nation') dan Michael Pollen ('The omnivora Dilema'), ini film baru adalah huraian yang menawarkan beberapa harapan bahawa segala sesuatu bisa dibuat lebih baik melalui usaha akar umbi. Benar, Kenner menunjukkan, Monsanto, Smithfield, Perdue, et al. kaya dan berkuasa. Namun begitu adalah syarikat tembakau, dan jika Philip Morris dan Reynolds boleh diperjuangkan berjaya, sehingga dapat industri makanan. Fakta bahawa Walmart besar adalah beralih ke makanan organik kerana pelanggan ingin mereka menunjukkan orang memilih secara berkesan dengan saku mereka setiap kali mereka membeli makan.

dokumentari lain telah menutupi tanah ini dahulu. Dokumenter 2008 Perancis 'Dunia Menurut Monsanto' (2008) berfokus pada bagaimana syarikat itu, dengan sokongan kerajaan, memonopoli penanaman bibit, dan Deborah Koons '2004 'pergi Masa Depan Pangan' di atas tanah yang sama. Jennifer Abbott dan menyapu Mark achbar's 2003 film 'The Corporation' (2003) menyentuh monopoli Monsanto juga. 'Food, Inc' Dalam istilah yang lebih umum, dokumentari, menyenangkan Jerman narasi-free 'Our Daily Bread' (Nikolaus Geyrhalter, 2003) menyampaikan mesej s 'pengeluaran makanan dehumanized kilang-gaya dengan fokus Eropah. 2006 Richard Linklater's "Fast Food Nation 'tumbuh dari buku Schlosser tentang seberapa buruk dan makanan segera Amerika menjijikkan dan bagaimana merosakkan kesihatan. Ini semua adalah filem yang baik, dan ada dan akan banyak lagi. Kerana ini filem baru menyebutkan, eksploitasi dan malpraktik dalam industri daging didedahkan sejauh 1.906 buku muckraking Upton Sinclair, 'The Jungle. "

'Food, Inc' adalah sebuah filem populis dan praktikal yang berbicara dengan suara petani, penyokong, dan wartawan, dan menumpukan pada makanan, apa yang salah dengan itu, dan apa yang boleh kita lakukan. Kenner menawarkan banyak maklumat praktikal dan menarik bagi orang sehari-hari. Filem ini akan kembali ke lima puluhan untuk menunjukkan bagaimana munculnya makanan segera memberikan sumbangan untuk terpusat, pengeluaran makanan kurang pelbagai Amerika. MacDonald sekarang banyak daging lembu, ayam, kentang, dan makanan yang lain dihasilkan di dalam negeri. Filem ini menjelaskan bahawa hanya segelintir syarikat kawalan tidak hanya sebahagian besar, daging babi ayam lembu,, dan jagung yang dihasilkan di AS tapi produk makanan yang paling lain juga. Selain itu tidak hanya adalah jagung pakan utama diberikan kepada haiwan makanan, tetapi jumlah yang mengejutkan dari puluhan ribu produk yang dijual di supermarket hari ini - bahawa sampah dikemas diseksa di tengah kedai yang Atkins dan sekarang Pollen telah memberitahu kita untuk mengelakkan , juga berasal dari jagung. Kerana cara produk makanan tertentu sokongan kerajaan, hamburger lebih murah daripada sayur-sayuran segar. Kenner menumpukan pada Orozcos berpendapatan rendah yang bekerja baik dan merasa dipaksa untuk bergantung pada makanan makanan segera kerana mereka mengisi mereka dan anak-anak mereka lebih ekonomik dari produk segar yang dibeli di pasaran.

Industri baru ini telah mengembangkan ayam yang tumbuh besar lebih cepat dengan daging dada lebih. Mereka terus dalam kandang gelap tertutup. Kisah ini sama untuk semua makhluk dihasilkan massa miskin, berdesakan bersama-sama dalam jumlah yang besar, penuh dengan antibiotik, cacat, penderitaan, pergelangan kaki jauh di dalam kotoran mereka sendiri, brutal dibunuh. Filem ini mempunyai rakaman baik dari pengilang daging besar selatan, Smithfield, menunjukkan bagaimana industri mega-makanan baru feed off pendatang upah rendah dieksploitasi haram yang melayan sebagai dibuang, sama seperti binatang.

Seorang juru bicara penting dalam 'Food, Inc' adalah seorang petani organik (anda hanya boleh mengatakan satu keras kepala kuno) disebut Joel Salatin dari Polyface Farm di Swoope, Virginia, yang juga seorang penulis, walaupun filem tidak menyebutkan buku-bukunya. ternak-Nya rumput-makan dan menonton mereka, kita menyedari itu cara alam bererti mereka menjadi. Mereka menjelajah percuma, hidup sihat, pemangkasan kembali sementara pemupukan rumput itu sehingga akan tumbuh kembali. Lembu tidak dimaksudkan untuk hidup pada jagung, dan melakukannya telah menyebabkan jangkitan. Penyelesaian industri untuk mengatasi masalah tersebut tidak untuk kembali ke kaedah terdahulu, tapi untuk menambah lebih banyak bahan kimia. Mereka melakukan hal-hal gila seperti menambah peluntur untuk filler hamburger untuk menjaga burger dari menjadi racun.

Sulit untuk menjaga keseimbangan sedemikian dokumentari tetapi Kenner cuba. Bahwa keluarga Hispanik adalah penting. Lambat dan makanan organik telah menjadi sesuatu yang orang kaya, seperti menggambarkan dilema mereka. Ada bisa lebih fokus pada orang sehari-hari dan pilihan yang sulit mereka sehari-hari. Cerita Walmart juga penting: Walmart pelanggan adalah orang-orang setiap hari. Ini cukup mudah bagi keluarga makmur baik untuk membeli butik menghasilkan di pasaran petani. Joes rata-rata tidak selalu punya waktu atau uang untuk itu. Juga penting adalah Barbara Kowalcyk, yang bekerja di Washington dengan ibunya sebagai pembela undang-undang ketat. 2 Anaknya Kevin 1/2-year-old meninggal dalam 12 hari dari bentuk virulen E. coli selepas makan hamburger berlibur. Dia ingin tidak simpati tetapi kawalan dari sebuah industri acuh tak acuh. Carole Morison adalah suara lain jelas: dia adalah seorang petani ayam selatan yang kehilangan kontraknya dengan Perdue kerana menolak untuk beralih ke gelap kandang ayam terowong tertutup, terkini dalam siri dipaksakan "perbaikan" yang mengarah ke pengeluaran yang lebih pada kos yang lebih kekejaman. Dia juga menjelaskan bagaimana petani menjadi budak syarikat-syarikat besar disimpan di dalam hutang seperti pelayan diwajibkan.

Bersenjata dengan warna cerdas, jelas grafik dan ironisnya cerah, 'Food, Inc' mempunyai peluang untuk mendapatkan menukarkan lebih "lambat," organik, makanan tempatan dan lawan terhadap peraturan makanan bengkok dan industri monopoli. Hal ini tampaknya salah satu rawatan yang paling seimbang dan berperikemanusiaan dari subjek belum.

Di terjemah dari asal http://www.imdb.com/title/tt1286537/

Postingan terkait: