Kesalahan Wanita Saat Pasangan Berlaku Curang



Kesalahan Wanita Saat Pasangan Berlaku Curang 


Ketika merasa tersakiti, justeru banyak wanita melakukan tindakan yang mengeruhkan keadaan.

Pengkhianatan cinta boleh berlaku pada sesiapa pun. Tetapi, ketika merasa tersakiti, justeru banyak wanita melakukan tindakan yang mengeruhkan keadaan.

Bukannya memperbaiki hubungan atau sekurang-kurangnya menamatkan dengan baik-baik, beberapa perkara yang dilakukan justeru menimbulkan kekecewaan lebih dalam. Ada tiga kesalahan yang kerap kali dilakukan wanita sebagai reaksi terhadap kecurangan yang dilakukan pasangannya.

1. Melakukan penyiasatan
Ketika seorang wanita mengesyaki pasangannya berlaku curang, kesalahan pertama yang dilakukannya adalah melakukan misi pencarian data. Memata-matai, bertanya pada orang ramai serta menyelidik pasangan. Wanita menghabiskan waktunya untuk sesuatu yang tidak penting dengan mencari bukti yang sesungguhnya jelas, iaitu sudah berakhirnya hubungan percintaan.

Anda tidak perlu mencari bukti pada hubungan yang sudah gagal. Tidak perlu tahu apakah pasangan benar-benar berlaku curang atau perasaan paranoid saja. Bukti sebenarnya tidak diperlukan untuk mengetahui ada sesuatu yang berubah dalam hubungan. Mencari bukti tidak akan membuat fikiran tenang, justeru anda akan merasa resah dan kemurungan.

2. Menyalahkan orang lain
Mungkin wanita yang saat ini berkaitan dengan pasangan, terlihat jahat di mata anda. Tetapi itu bukanlah inti sebenarnya. Hal yang perlu anda ketahui adalah ternyata pasangan bukanlah orang yang boleh memegang komitmen. Ia tak boleh jujur dan berlaku curang terhadap anda.

Orang yang curang akan tetap berlaku curang. Pasangan curang bukan hanya kerana ia digoda wanita lain atau wanita tersebut "menawarkan" yang tidak anda miliki.
Tetapi yang menjadi dasarnya adalah kerana ia memang ingin melakukannya. Lupakan kemarahan anda pada wanita lain. Fokuslah pada kenyaaan bahawa anda berkaitan dengan orang yang salah. Jika tidak dengan wanita yang sekarang bersamanya, pasangan boleh jadi akan mencari wanita lain untuk curang.

3. Cuba berubah demi pasangan
Jika pasangan curang, yang paling terkini diingini biasanya adalah membuatnya ia tetap bersama anda. Perlaku curang tidak akan pernah berhenti apapun janji yang telah dibuatnya. Ketika pertama kali merasa pasangan curang, itu tanda bagi anda untuk bangkit.

Tidak perlu memintanya untuk tak lagi melakukan kecurangan. Kecurangan bukanlah cerminan dari keadaan anda, tetapi penunjuk bahawa ia tidak mampu bertanggung jawab dalam mempertahankan hubungan.
Ia tidak cukup dewasa dalam mengatasi masalah dan masalahnya bukan pada diri anda. Kerana bukan anda faktor pendorong kecurangannya, anda pun tidak dapat menghentikannya. Tidak ada yang dapat anda ubah dari lelaki yang curang untuk menjadi setia.

Berhenti berfikir bahawa jika anda lebih kurus, lebih cantik, atau lebih menarik ia akan lebih setia. Saat pasangan curang, tandanya ia sama sekali tidak memikirkan anda.

Postingan terkait: