Post Terbaik Manusia dan Islam Cerita Kematian

Faithful praying towards Makkah; Umayyad Mosqu...Image via Wikipedia


Hari ini saya ingin membawa pembaca kembali kepada post-post didalam Manusia dan Islam.
Dalam post kali ini saya akan mencantumkan segala post-post atau entry di dalam Manusia dan Islam moga anda semua akan mudah memahami... Saya juga akan membukakan post-post yang terbaik ini kedalam bentuk E-book agar mudah dibaca oleh anda semua secara offline insyallah.

Di dalam Manusia dan Islam saya banyak menceritakan tentang bab kehidupan. Terutamanya di alam barzah dan akhirat. Ini adalah untuk menjelaskan bahawa kehidupan dunia itu adalah satu pembohongan yang nyata. Setiap yang hidup pasti akan mati. Saya menceritakan tentang bab ini secara terperinci di dalam satu Tajuk "Renungan Tentang Umur Manusia" yang membunyai 5 bab. Kitab "Renungan Tentang Umur ini Di tulis oleh Imam Al-Ghazali. Anda boleh Membaca semua bab kembali di bawah ini.

Renungan Tentang Umur

Bab 1

Bab 2

Bab 3

Bab 4

Bab 5


Setelah Anda membaca kesemua bab tersebut saya sediakan post atau entri sampingan untuk anda baca dan fahami. Antara Entri itu adalah...

Alam Roh Episod 1

Alam Roh Episod 2

Didalam entri ini dikisahkan bagaimana kita nanti apabila berada di dalam alam roh. Kisah ini kurang diceritakan kepada umum. Ilmu tentang kisah ini banyak terkandung di dalam kitab-kitab Tasauf dan di kupas kembali ke dalam Blog Manusia dan Islam. Kisah "Alam Roh" ini disediakan dalam bentuk audio dan disampaikan oleh Ustad Ismail Kamus. Jika ada terdapat pertanyaan sila isikan didalam ruangan Komen. Saya akan cuba menjawabnya kemudian.

Post yang paling mendapat perhatian di dalam Manusia dan Islam adalah:

Kedatangan Rombongan Iblis Semasa Sakaratulmaut

Pembukaan Hati ke Alam Ghaib

Tanda-Tanda kematian Semakin Hampir

Alam Barzakh Alam Kuburku

Harapan dari saya semoga anda semua mendapat manfaat apabila berada di dalam Blog Manusia dan Islam ini. Saya juga mengharapkan anda semua memasukkan email anda ke ruangan yang saya sediakan agar setiap kali post yang tebaru anda akan dapat ikutinya terus melalui email anda tanpa ke laman ini lagi. Jangan lupa sebarkan "LINK BLOG MANUSIA DAN ISLAM KEPADA RAKAN ANDA"
moga usaha anda itu diberkati Allah kerana usaha dakwah yang dilakukan.

Sampai kita ketemu lagi "Jangan Lupa Masukkan Email" anda ke ruangan yang saya sediakan.

Assalamualaikum







Reblog this post [with Zemanta]

Postingan terkait: